Staking bij Aviaparter Cargo " samen sterker ", iedereen vecht voor het bedrijf


Notice: Trying to get property of non-object in /home/chmagazine/domains/cargomagazine.nl/public_html/wp-content/themes/mh_newsdesk/includes/mh-custom-functions.php on line 123

De vrachtafhandelaar Aviapartner Cargo heeft het zwaar. Al 4 dagen lang wordt er onder leiding van FNV gestaakt.  Gisteren 21 maart 2014 werd duidelijk gemaakt door de FNV dat de staking voor onbepaalde tijd is verlengd. Het gevecht lijkt inmiddels op een een bokswedstrijd waarbij Aviapatner Cargo ronde op ronde  lijkt te moeten incasseren.  De FNV heeft een tegenstander in de ring gevonden die alleen maar kan proberen op beide benen te blijven staan.

Kwaliteit en flexibiliteit
De luchtvrachtafhandelaar Aviapartner Cargo kent een lange geschiedenis. Het bedrijf op schiphol is bij vele nog bekend als Aero Groundservices.  Dit bedrijf maakt als luchtvrachtafhandelaar tijden door waar je luchtvaartmaatschappij vanwege geleverde kwaliteit en flexibiliteit graag door werd afgehandeld. Grote namen zoals Singapore Airlines, Malaysian Airlines, China Southern Airlines, Nippon Cargo Airlines, El AL Israel Airlines maken om deze reden al lang gebruik van de diensten van deze luchtvrachtafhandelaar.

Kwaliteit en flexibiliteit mag wat kosten zou je zeggen maar de luchtvrachtafhandelaar heeft vele klanten de afgelopen jaren zien vertrekken vanwege lagere aangeboden tarieven waar Aviapartner Cargo niet mee kon concurreren.

Dat het bedrijf over jarenlange ervaring beschikt blijkt deze laatste week eens te meer.  Zonder deze ervaring en flexibiliteit kun je onmogelijk deze klappen opvangen en op beide benen blijven staan.  Medewerkers van het bedrijf laten weten “  het is belangrijker dan ooit tevoren dat wij inzien dat wij zelf het verschil moeten maken.  Het is niet alleen het management wat ons bedrijf succesvol maakt maar vooral de mensen op de werkvloer.  Als de vracht nu niet wordt afgehandeld houdt alles voor ons op.  Dit betekent dat we dus ook dat wij onze eigen kansen kunnen vergroten op loonsverhoging als we een top product met elkaar weten neer te zetten. Vliegtuigen die met vertraging binnenkomen moeten er toch volgens schematijd weer uit. ” delay recovery ” oftwel het herstellen van opgelopen vetraging in vluchtschema’s, noemen ze dat.  Wij kunnen dat als geen enkele afhandelaar en daar moeten wij weer in gaan uitblinken.  Snelle afhandeling en extreem goede kwaliteit willen wij leveren. ”

” Dit bedrijf willen wij niet kapot laten gaan. Samen met onze stakende collega’s moeten we proberen een mooi en succesvol bedrijf van te maken. Ik hoop dat leveren van een uitstekend product ons management dan toch in staat stelt betere kans te maken op nieuwe en betere afhandelingscontracten met luchtvaartmaatschappijen. Wij weten dat de tarieven zwaar onder druk staan maar dit is het enige waar wij op nu kunnen en moeten bijdragen. Samen met stakende collega’s staan wij sterker en ik hoop dat ze gehoor geven aan onze oproep om vandaag nog het werk te hervatten” ,  aldus een grote groep geinterviewde werknemers van Aviapartner Cargo .

Samen sterker
De samenhorigheid tussen de collega’s bij Aviapartners is ongekend. Werkwillende AP’ers en management voelen zich samen sterk verbonden maar de stakende collega’s worden erg gemist.  De oproep aan de stakende collega’s om het liefst vandaag nog terug te keren naar hun bedrijf “   brengen wij namens de geinterviewde Aviapartner medewerkers hierbij graag aan hen over.

door de redactie, 22 maart 2014

Reacties kunnen worden geplaatst bij het volgende artikel :
http://www.cargomagazine.nl/strijdlust-fnv-schiet-doel-voorbij-werknemers-aviapartner-uiteindelijk-gedupeerd

.